NEWSLETTER

Εγγραφείτε στο Newsletter μας ώστε να λαμβάνετε τα νέα μας.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τοσίτσα 11, Εξάρχεια
Αθήνα 10683
T: 210 8223205 | 210 8228936
F: 210 8211390
E: ees@ath.forthnet.gr

Κινηματογραφικά νέα

Aναζήτηση

10/4/2008

|

ΕΕS

16ο ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΕΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΤΩΝ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ

ΑΠΟΝΕΜΗΘΗΚΕ Ο ΧΡΥΣΟΣ ΙΠΠΟΣ ΣΤΟΝ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΦΗΜΗΣ ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟ ΤΗΣ ΝΟΥΒΕΛ ΒΑΓΚ, ΖΑΝ ΚΛΩΝΤ ΚΑΡΙΕΡ

Το 16ο Μεσογειακό Φεστιβάλ Νέων Κινηματογραφιστών, μετά από πρόσκληση της Καλλιτεχνικής Διευθύντριας του Στέλλας Μπελέση, τίμησε με την παρουσία του ο διεθνούς φήμης σεναριογράφος Ζαν Κλώντ Καριέρ, ο οποίος βραβεύτηκε με τον Χρυσό Ίππο Καριέρας τον οποίο του απένειμε ο Πρόεδρος της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών Χάρης Παπαδόπουλος και η Πρόεδρος του Π.Ο.Δ.Λ. κ. Ελένη Ξυνοπούλου.

Ο Ζαν Κλώντ Καριέρ συνεργάστηκε ως σεναριογράφος με τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες όπως οι Λουί Μπουνοιουέλ, Ζαν Λυκ Γκοντάρ, Πίτερ Μπρουκ, Μίλος Φόρμαν κ.α. και έχει γράψει τα σενάρια των ταινιών όπως «Η αβάσταχτη ελαφρότητα του είναι», «Σκοτεινό αντικείμενο του πόθου», «Η ωραία της ημέρας», «Μαξ αγάπη μου» κ.α. 

Στη Συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο μεγάλος δημιουργός, παρουσία δημοσιογράφων απ’ όλη την Ελλάδα, κινηματογραφιστών και  φίλων του Κινηματογράφου, μίλησε εφ’ όλης της ύλης για τη ζωή και το έργο του. Τόνισε ότι επέλεξε συνειδητά να γίνει σεναριογράφος και ας ξεχνούν οι περισσότεροι όταν μιλούν για μια ταινία ποιος την έχει γράψει. «Ο σεναριογράφος είναι παρεξηγημένος», ανέφερε χαρακτηριστικά, «θεωρείται ως ένας συγγραφέας κινηματογράφου, ένας αποτυχημένος μυθιστοριογράφος. Η πραγματικότητα όμως είναι άλλη, ο σεναριογράφος είναι κινηματογραφιστής και όχι συγγραφέας. Το σενάριο είναι η απαρχή μιας κινηματογραφικής περιπέτειας και όχι το τέλος.» 

Ο Ζαν Κλώντ Καριέρ αποκάλυψε ότι πριν ασχοληθεί με το σενάριο πέρασε από όλα τα κινηματογραφικά πόστα, δουλεύοντας στα σκηνικά, το μοντάζ, το φωτισμό κ.α. και θεώρησε απαραίτητη αυτή τη διαδικασία, προκειμένου να έχει μια ολοκληρωμένη άποψη για το σινεμά.

«Ήθελα να πειραματιστώ με όλες τις μεθόδους, παλιές, όπως το θέατρο αλλά και καινούργιες, όπως το σινεμά» είπε και συνέχισε : «Για μένα ο φόβος μου ήταν να μην φύγω από την ζωή χωρίς να έχω κάνει τίποτα σημαντικό ή χωρίς να βιώσω την εξέλιξη των επιστημών του 21ου αιώνα.»

Υπογράμμισε ότι ο Κινηματογράφος είναι πλέον 100 ετών και «έχει το δικαίωμα να έχει τη δική του γλώσσα, την οποία πρέπει να προσπαθήσουν να την βελτιώσουν οι κινηματογραφιστές».

Τέλος, ανέλυσε τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει και ανέφερε ότι τα βασικά συστατικά της δουλειάς του σεναριογράφου είναι η παρατηρητικότητα και η φαντασία. Για τη φαντασία είπε πως δεν έχει όρια και είναι πάντοτε αθώα. «Ο σεναριογράφος πρέπει το πρωί να σκοτώνει τον πατέρα του, το μεσημέρι να βιάζει την μάνα του και το βράδυ να προδίδει την πατρίδα του!.. αν δεν θέλει να γράφει βαρετά πράγματα» τόνισε χαρακτηριστικά.   

Ο Χρυσός Ίππος Καριέρας πήγε στον Κ. Φέρρη

Στην ασφυκτικά γεμάτη αίθουσα του «Μύλου 1927» έπεσε το βράδυ της Κυριακής η αυλαία του 16ου Μεσογειακού Φεστιβάλ Νέων Κινηματογραφιστών Λάρισας. Ο καταξιωμένος Έλληνας σκηνοθέτης Κώστας Φέρρης τιμήθηκε με το Χρυσό Ίππο Καριέρας από το δήμαρχο Λαρισαίων κ. Κωνσταντίνο Τζανακούλη.

Παράλληλα, απονεμήθηκαν και τα υπόλοιπα βραβεία στους δημιουργούς των ταινιών που συμμετείχαν στο Διεθνές και Μεσογειακό Διαγωνιστικό Τμήμα και ανακοινώθηκαν στο χθεσινό φύλλο της «Ε». Η τελετή απονομής πλαισιώθηκε από τη συναυλία του Φίλιππου Πλιάτσικα που εκτόξευσε το κέφι στα ύψη μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες.

ΠΗΓΕΣ : ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
              ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟΣ ΚΗΡΥΚΑΣ



Site by Webrelations